Чиния на здравословното хранене

Експерт по храните от Харвърд създават новата чиния на здравословното хранене.
Тази чиния предоставя  детайлизирани наставления, в семпъл формат, за да помогне на хората да правят най-правилният избор в своето хранене.
Чиния на здравословното хранене
СЪВЕТ
Използвайте тази чиния като основа за създаването на здравословно, балансирано хранене – без значение дали е сервирано на чиния или пакетирано в кутийка за обяд. Поставете едно копие на хладилника, за да Ви напомня да се храните здравословно и балансирано!


Какво да правим?

Голяма част от храната Ви трябва да бъде зеленчуци или плодове – ½ от чинията Ви
Целете цветово разнообразие и запомнете, че картофите не се броят за здравословен зеленчук, заради тяхното негативно влияние върху кръвната захар.

Заложете на пълнозърнести продукти – ¼ от чинията Ви 
Цели и ненарушени зърна – пълнозърнеста пшеница, ечемик, киноа, овес, кафяв ориз и храни, приготвени с тях, като макаронени изделия от цяла пшеница. Te имат по-лек ефект върху кръвната захар и инсулина, отколкото белия хляб, белия ориз и други рафинирани зърна.

Заредете се с протеин – ¼ от чинията Ви
Риба, пилешко, варива и ядки са здравословен източник на протеин – те могат да бъдат миксирани в салата и комбинират със зеленчуци. Ограничете червеното и обработеното месо, като бекон, шунка или салами.

Здравословни растителни мазнини – в ограничени количества
Заложете на здравословни растителни мазнини като зехтин, рапично олио, царевично, слънчогледово, фъстъчено и други. Избягвайте хидрогенни олиа, които съдържат нездравословни транс мазнини. Запомнете, че „нискомаслено“ не значи „здравословно“.

Пийте вода, кафе или чай
Избягвайте питиета, съдържащи захар, ограничете млякото и млечните продукти до 1-2 порции на ден и сока до 1 малка чаша на ден.

Стойте активни
Червената фигура, която тича около чинията ни напомня, че да сме активни е важно за поддържането на един здравословен начин на живот.


Крайно заключение

  • В основата на всяко ястие стои качеството на храната.
  • Видът на въглехидратите в храната е по-важен от количеството въглехидрати в храната.
  • Чинията на здравословното хранене Ви препоръчва да избягвате захарта, която е основен източник на калории.
  • Учените от Харвърт подтикват към консумацията на растителни мазнини, като не слагат лимит на разрешени проценти калории.

Вашата чиния и Планетата

Точно както различните храни могат да имат различно въздействие върху човешкото здраве, така те имат и различно въздействие върху околната среда. Производството на храни е основен фактор за емисиите на парникови газове и създава огромно търсене на природните ресурси на нашата земя. Консумацията на необработени храни влияе позитивно не само върху Вас, но и на Планетата земя!

Други Статии

ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Регистрирай се

 

ИЗПОЛЗВАЙ КОДА ЗА
-15% ОТСТЪПКА

Кодът важи още

Минути
Секунди
Копирай кода и го приложи
при приключване на покупката