За кокосовото масло

Кокосово масло, направено от една от най- популярните суперхрани на 2018г.


Полезен ли е наистина кокосът за здравето
Тази храна, с мек и деликатен вкус, е богата на наситени мастни киселини и това често се изтъква като недостатък. Кокосовото масло наистина съдържа наситени триглицериди, но такива със средна дължина на молекулната верига, за разлика от дълговерижните, откривани например в зехтина.

Как това е добре за здравето? Средноверижните триглицериди се разграждат по-бързо и по-лесно от организма и не се натрупват в клетките. Доказано е, че средноверижните мазнини благоприятстват справянето с наднорменото тегло и помагат за общо намаляване на теглото. Казано накратко, повлияват благоприятно на метаболизма, като му дават енергия, без да увеличават нивата на лош холестерол. Те стимулират кетогенните процеси и не позволяват на тялото да складира мазнини, а да ги използва при обмяната на веществата.

Екстракт от зелен кокос се използва във фармацевтиката като заместител на химично създадените антибиотици. След лаборaторна обработка, екстрактът действа активно срещу различни патогенни бактерии, вредни за здравето.


Къде се използва

Освен, че е страхотна храна, кокосовото масло е напълно естествен заместител на редица козметични продукти, които използваме в ежедневието си. То хидратира в дълбочина кожата, има антимикробен ефект и помага при заздравяването на рани и кожни раздразнения. Интересен факт е, че се използва за орална хигиена и за успокояване на възпалени венци. Неслучайно присъства в множество рецепти за маски за коса и лице и е основен компонент за направата на домашни кремове и овлажнители.


Какви здравословни съставки се откриват

Кокосовият орех, както и кокосовото масло, има редица полезни качества. Те притежават висока хранителна стойност и допълват пълноценно храненето. В съдържанието им се открива лауриновата мастна киселина. Тя действа антисептично и противогъбично и е с голяма наситеност в състава – от близо 50%. Откриват се още:

  • Витамин С;
  • Витамин Е;
  • Витамин А;
  • Фибри, които се съдържат в месестата ядлива част на ореха;
  • Стероли, които са вещества съдържащи се в някои растителни храни и намаляват нивата на LDL холестерол в кръвта, като блокират абсорбиране му;
  • Важни електролити, като маган, магнезий, натрий и калий.

Резултатите от лабораторни експерименти, с продължителност 45 дни, утвърждават здравословния ефект за организма. Те показват, че кокоса понижава нивата на липидите, предотвратява натрупването на плаки в артериите и намалява оксидацията на лошия холестерол.


Какви кокосови продукти се предлагат и как да изберем качествените

Орехът, на кокоса, позволява използването на всички негови части – от черупката, до месестата част и водата във вътрешността. На пазара ще откриете кокосово мляко, брашно и стърготини за сладки.

Водата и млякото му са идеални съставки за освежаващи и силно-хидратиращи напитки, смутита, високопротеинови шейкове и домашен сладолед. Освен, че предлагат страхотен, мек вкус те са изцяло веган заместител на животинските продукти.Брашното е подходящо за направата на десерти, сурови торти и бисквити. Маслото можете напълно свободно да използвате за готвене и като екзотична добавка към всяка храна, която се нуждае от мазнина.

Знаете ли, че народите Токелау и Китана, от Южния Пасифик, които използват основно мазнина от кокос в храненето си. Дали от кокоса или не, те са много по-малко предразположени към сърдечни заболявания?

Кой кокос да си купим от магазина? За да изберете качествен суров орех обърнете внимание на теглото му. Той трябва да съдържа много вода и да е тежък.


Вземете всички ползи от тази суперхрана и заложете на пълноценен и здравословен живот.

 

Други Статии

ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Регистрирай се