Киноа – супер храна *без глутен

Екзотичният вкус на Киноата, ще обогати менюто Ви.


Безглутенови суперхрани


Киноата и амаранта се причисляват към т.н. „суперхрани“, благодарение на множеството си хранителни свойства. Те съдържат важни минерали и витамини. Отличават се с високо съдържание на фибри и протеини и са изцяло безглутенови
Това ги прави идеални за хора с алергии или непоносимост към глутен, както и за тези, които имат чувствителен стомах и чести стомашно-чревни проблеми.

 


Вижте какво представляват


Що е то Kиноа?

 

Макар че на пръв поглед изглежда като зърнена храна, тя всъщност е семе. Произхожда от земите на Южна Америка, била е и остава, основен компонент на храненето в южноамериканските държави. Най-големите производители днес са Перу и Боливия.

Съществуват над 100 вида от растението, основните разновидности са – черно, червено и бяло семе. От трите сорта белите семки имат най-мек и балансиран вкус. Другите два сорта съдържат т.н. сапонин в обвивката на семената. Той е естествен репелент, което допринася за по-горчивият им вкус, когато не са обелени.Семената са дребни и се предлагат в изсушен вид, като се приготвят, чрез варене – подобно на ориза.

 

Що е то Aманрант?

 

Той е пълнозърнеста храна, със свойства подобни на тези на овесените ядки. Зрънцата са малки и овални, със светъл, кремав цвят. Произхожда от териториите на Мезоамерика, а днес основните производители са Камерун, Мексико и САЩ.

Използва се като важна част от здравословната диета още от времето на Маите и Ацтеките. Те са използвали суперхраната, за да си доставят енергия и полезни вещества.

Приготвя се чрез сваряване и е идеален заместител на глутеновите храни. Има свойството да засища глада, като същевременно се отличава с наситеност на антиоксиданти и хранителни вещества. Идеален е за закуски, също така се открива под формата на брашно, за приготвяне на домашен хляб.

 


Полезни свойства

 

И двете суперхрани са пълни с полезни вещества и това ги прави необходим елемент от балансираната диета.

Вижте най-важните свойства.


Киноа

  •        Висока наситеност на протеини – до 4.4гр за 100 грама;
  •        Отличен източник е на карбохидрати;
  •        Има ниски нива на наситени мазнини;
  •        Има по-високо съдържание на моно и полиненаситени мастни съединения;
  •        Откриват се Омега 3 и 6 аминокиселини и други, като лизин, метионин и хистидин;
  •        Богата е на фибри – за 100 грама се откриват 2.8 грама, повече отколкото в кафявия ориз;
  •        Богата е на полифеноли, които са вид антиоксиданти, предпазващи организма от развитие на ракови клетки, сърдечни заболявания и остеопороза.


Амарант

  •        В 100 грама се откриват 3.8гр протеини и 2.1гр диетични фибри;
  •        Има антиоксидантни свойства;
  •        Може да бори с лошия холестерол;
  •        Поддържа състоянието на мускулите и увеличава червените кръвни телца;
  •        Заздравява костите;
  •        Бори се с хроничните възпаления в организма.

Двете храни много си приличат и споделят общи характеристики. Те съдържат множество необходими за тялото минерали и витамини:

 

  •        Магнезий;
  •        Манган;
  •        Фосфор;
  •        Желязо;
  •        Селен;
  •        Мед;
  •        Цинк;
  •        Витамин В6, B12, както A, С и D в амаранта.

Ежедневната им консумация ще Ви осигури голяма част от необходимият дневен прием на минерални вещества.

 


Подходящи за диетично хранене

И двата варианта са идеален избор при балансираното и диетично хранене.

Техният гликемичен индекс е нисък, а това означава, че не повишават рязко нивото на кръвната захар. Това също допринася и за предотвратяване на преяждането и намаляването на чувството за глад.

Известно е, че потискат свръх-производството на хормонът грелин – отговорен за усещането за глад и повишения апетит. Контролът на този хормон стои в основата на модерната диетология.

 

И двете храни са богати на влакнини, които създават чувство за ситост след хранене, без да е необходимо голямо количество. Допълнително, поддържат правилното функциониране на стомашно-чревния тракт и стимулират метаболизма.


Страхотна добавка към менюто

 

Киноата и амаранта са лесни за приготвяне, а благодарение на мекия си и деликатен вкус, са подходяща добавка към всяко ястие. С тях можете да правите закуски с прясно или кисело мляко, да ги добавяте в салати, суши или ястия със зеленчуци и месо. Сравнени с ориза и сладката царевица са по-добър източник на енергия и влакнини.


Намерете ги тук:

 

 

Други статии

ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Регистрирай се